mandag den 18. februar 2013

THEN RUN

10.30 Barcelona - Vækkeuret ringer for hvad der nok er fjerde gang, og alligevel er det med stor ro at jeg får slukket min mobil, sat mig op i sengen og begynder at tjekke mails. Første mail: Casting til McDonalds på det hispanic marked (lol), anden mail: Casting til katalog arbejde på Ibiza, tredje mail: "MONDAY AT 10H SHOOTING BEAUTY SHOOTS". Det er mandag, og jeg skulle have været der for en halv time siden. Jeg svarer at jeg desværre først har set mailen nu, og sætter mig opgivende ud på altanen med en smøg og en kop kaffe, hvorefter jeg åbner Bertas svar: "THEN RUN". - Så det gjorde jeg.

Shootet foregik på en tagterrasse i Gracia og to af herremodellerne var fra Berta Models, som jeg selv. Matthieu Perange mødte jeg allerede i fredags (rigmandsdreng fra sydfrankrig der er meget forelsket i sin kinesiske kæreste) og Miguel Merino (der aldrig har set the road to El Dorado - Hvor Miguel er ham den lyshårede der rider på den hvide hest!?).

Der er stadig håb for kloden, vi har i hvert fald nogle pæne drenge hernede ...

Miguel på job (galaxySII)






Videofotografen har samme kamera som mig, et eos550d....

14:00 Har jeg time til at komme til min næste casting, jeg spadserer ned ad store boulevarder, og får set Barcelonas triumfbue, der ikke er specielt imponerende, men nu er jeg selvfølgelig også lige fløjet ind fra Paris ...

Jeg bruger tre timer af min eftermiddag i en photobutik da de printede grimme streger på mine billeder - og så fik jeg shoppet tegnematerialer, til mit lille hjemmegalleri på Travessa de Gracia. Dog havde jeg en enkelt pause, der blev brugt på hamburger uden tomat, salat, ketchup og hvad man ellers kan lade være med at putte i en burger... :(

Den sidste del af aftenen har jeg brugt i godt skype-selvskab, hvor min ven Thor var så skøn at introducere teksten "The Egg" af Andy Weir for mig ved højtlæsning. En tekst som jeg synes er virkelig skøn og tankevækkende: http://www.galactanet.com/oneoff/theegg_mod.html.
I København var jeg med blandt andre Thor på La Fontaine til noget poesi aften, der inspirerede mig til at starte med at skrive igen. Som godnatdigt får i derfor nogle tanker jeg gjorde mig i onsdags, efter en jazzaften i en kælder i Paris.

Det er lidt lækkert det jazz
Rynkede bryn bag intellektuelle hipsterbrilleglas
En lækker lyd på kontrabas
og sådan ser de ud
De nye stjerneskud
Kunstneriske unge fra Paris
Som man vil være for hver en pris
Det vil jeg skrive et digt om
Så kan jeg kan bare lade som om
Er mit glas halv fuldt, nej nærmere halv tom
For så kan jeg putte lidt mer' i
og det kan vi godt li,
Det jazz

Med det vil jeg sige god nat og god jazz til jer alle.

Kærlig hilsen
Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar