mandag den 16. august 2010

Lørdag - sidste "rigtige" dag i modeugen begyndte...
ARGH TØMMERMÆND!!!!!

"Anna where are you? Get your lazy white over here!" stod der i den sms jeg slog øjnene op til! Sendt af Thula jeg har lavet Adidas og gået TEKO med. Heldigvis kom jeg ikke for sent til The World's Greatest Catwalk, da der var forskellige mødetider :)

Vi skulle gå den 1,6 km lange catwalk ikke en, men to gange - der skal da selvfølgelig være en gangprøve først!.. Også denne gang var catwalken udendørs, og det regnede. Jeg blev faktisk en smule nervøs, da der blev sendt live fra eventet. Den lyserøde catwalk gik over stok og sten. Først skulle man op, så skulle man ned, under den pink løber var der skjult skæve kantstene, kantede brosten og fjendtlige huller. Selv rulletrapperne i Magasin blev en udfordring - det er jo ikke rigtig tilladt at kigge ned som model..
- Der var da også fem der snublede, faldt, og væltede. En af pigerne havde lige passeret mig den modsatte vej - jeg kunne høre faldet og et sus fra publikum. . . . 

Her er et billede af mig fra The World's Greatest Catwalk


Jeg klarede mig heldigvis igennem uden at snuble. Det var en vild oplevelse at gå den utroligt lange catwalk - alles øjne hvilede på en, og det var svært at bevare koncentrationen hele vejen igennem - særligt da der pludselig kom en hel kendisflok med små søde bebser gående forbi :)
Vi havde da også et par celebs nede i vores hjørne, jeg snakkede bl.a. lidt med Peter Frödin, som jeg altså virkelig synes er cool!


Her er et billede taget lige efter catwalken. Som I kan se, sidder håret ikke helt som sat længere...

Straks jeg har klædt om løber jeg ud i regnvejret for at praje en taxa og tage til Merriotts hotel, hvor jeg skal spille hovedpersonen i Black Dakinis show...


Jeg har lavet shoot for Black Dakini før, her kan I se deres butik, der ligger i Kronprinsensgade Kbh K.



Allerede da jeg trådte ind på Merriotts Hotel fik jeg en overraskelse: Der var tre kæmpe plakater af mig, den ene på hele 5x6 meter.



Det er rimelig vanvittigt at se sådan plakater af sig selv, over det hele - i oversize! Pga. shootet skulle jeg også være centrum for showet: Hov, der blev jeg nervøs igen!..



























(Inden showstart blev jeg interviewet til dr, det bliver spændende at se om det kommer i fjernsynet!)

Da Black Dakini er smykker, skulle der naturligvis være fokus på smykkerne fremfor tøjet. Showet bestod af en indgang, hvor der, som der ofte ses i hårshows, var en lidt mere avanceret scenografi end man er vant til. Vi skulle tælle takter, gå på forskellige tidspunkter og lave mange ekstreme poses:
En utrolig lækker Detalje, som ses tydeligt på dette billede, er dødningehoved vedhænget bagpå den ene af halskæderne... Som I også kan se her, skulle looket være hårdt og mere voldsomt.
Her er crewet! Det er Cecilia der står nr. 3 fra venstre der står bag Black Dakini.


Efter et skønt show, som min dejlige kæreste også kom og så, mødte jeg en masse mennesker jeg kendte der havde set det, bl.a. Kat, der kunne fortælle at hun lige har fået ny pladekontrakt, Adam Tensta og Virgil, Sofiya Nilsson der også har fået taget billeder af Emil Monty der tog billederne til Black Dakini, Amanda Cornelius der var stylist på Rosa Bryndis - showet lige før, og en masse andre... 

Da jeg havde drukket lidt champagne og sagt godt farvel til Black Dakini begav Frederik og jeg os ud i Københavns natteliv. Der for sidste gang i denne modeuge, var fyldt op med folk indenfor modeverdenen.

Vi tog direkte til Skt. Petri hvor Scoop var inviteret med til 

Copenhagen Fashion Week Closing Celebration

hos Paul Smith shoes og Marc by Marc Jacobs.
Vi havde fri bar, og det var den fedeste aften jeg har haft længe!

- og tak for en fantastisk modeuge København!

1 kommentar:

  1. Hvor er du bare smuk!

    Er super misundelig.. Heldige pige.

    Håber du vil kigge forbi!?

    Kh Kristina
    www.kristinakragh.blogspot.com

    SvarSlet